Potřebuji vyřídit
Identifikační číslo návodu: 1645
Kód životní situace: c03
Datová schránka
Kontaktní místo veřejné správy je prostředníkem mezi občanem a informačním systémem datových schránek. Na kontaktním místě lze zajistit zřízení datové schránky na žádost, přidat pověřenou osobu, zneplatnit přístupové údaje či znepřístupnit datovou schránku.
Na Czech POINTu není možné zjistit stav doručení přístupových údajů prostřednictvím České pošty (kdy byly zaslány, či na jakou adresu). Informace tohoto typu je možné získat pouze na Infolince datových schránek.
Kdo je oprávněn v této věci jednat:
Při jakémkoliv podání v souvislosti s ISDS musí žadatel předložit platný doklad totožnosti. Zastupuje-li žadatel jinou osobu, musí být touto osobou zplnomocněn na základě plné moci, která je sepsána za tímto účelem a je notářsky ověřená.
V případě, že je zřizována datová schránka pro právnickou osobu na žádost, je nutné navíc k žádosti doložit jmenovací dekret, usnesení valné hromady, či jakýkoliv jiný dokument, který určuje danou osobu jako jednatele či statutární orgán za danou právnickou osobu. I tento dokument musí být úředně ověřen. Všechny přiložené dokumenty k žádosti jsou konvertovány do elektronické podoby. Žádosti pak vždy spadají do správního řízení. Konverze je v těchto případech provedena zdarma.
Podmínky a postup řešení:
Kontaktní místo veřejné správy je prostředníkem mezi občanem a informačním systémem datových schránek. Na kontaktním místě lze zajistit zřízení datové schránky na žádost, přidat pověřenou osobu, zneplatnit přístupové údaje či znepřístupnit datovou schránku.
Na Czech POINTu není možné zjistit stav doručení přístupových údajů prostřednictvím České pošty (kdy byly zaslány, či na jakou adresu). Informace tohoto typu je možné získat pouze na Infolince datových schránek.
Veškeré informace k informačnímu systému datových schránek naleznete na www.datoveschranky.info
Na kontaktních místech veřejné správy (Czech POINT) jsou zajišťovány následující agendy datových schránek:
- Žádost o zřízení datové schránky
Na kontaktních místech veřejné správy Czech POINT je možné podat žádost o zřízení datové schránky. Žadatel předloží doklad totožnosti. Žádost vyplní pracovník přepážky elektronicky, následně jí vytiskne a předloží zákazníkovi ke kontrole a k podpisu. Datová schránka bude zřízena do tří dnů. Poté obdrží zákazník přístupové údaje poštovní zásilkou do vlastních rukou.
- Žádost o znepřístupnění datové schránky, která byla zřízena na žádost
Použije se v případě, kdy žadatel potřebuje znepřístupnit datovou schránku podle § 11 odst. 4 zákona č. 300/2008 Sb., o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů.
- Žádost o opětovné zpřístupnění datové schránky
Použije se k obnovení dříve znepřístupněné datové schránky.
- Podání žádosti o zneplatnění přístupových údajů do datové schránky a vydání nových
V případě ztráty, nebo odcizení přístupových údajů do datové schránky může oprávněná osoba k datové schránce požádat o zneplatnění přístupových údajů a vystavení nových. Žadatel předloží doklad totožnosti. Žádost vyplní pracovník přepážky elektronicky, následně jí vytiskne a předloží zákazníkovi ke kontrole a k podpisu. Ke zneplatnění stávajících přístupových údajů dojde okamžitě, poté bude automaticky odeslán e-mail s odkazem na aktivační portál, kde si žadatel vyzvedne nové přístupové údaje.
- Vyřízení reklamace obdržení přístupových údajů a vydání nových
Tímto způsobem lze zjistit stav žádosti o zaslání nových přístupových údajů k datové schránce. Využít jej mohou žadatelé, kteří požadovali zaslání přístupových údajů prostřednictvím emailové adresy, a z nějakého důvodu jim přístupové údaje nebyly doručeny. Pracovník kontaktního místa nalezne pomocí formuláře chybu, vyřeší ji a dokončí doručení nových přístupových údajů k datové schránce.
- Přidání pověřené osoby k přístupu do datové schránky
Dojde k přidání pověřené osoby k přístupu do datové schránky. V oznámení je nutné zvolit typ oprávnění (pověřená osoba, administrátor). Dále je potřeba nastavit práva pro přístup pověřené osoby.
- Zneplatnění přístupových údajů pověřené osoby (zrušení osoby)
Dojde ke smazání pověřené osoby, která má přístup k datové schránce. Smazáním pověřené osoby dojde ke zneplatnění jejich přístupových údajů.
- Povolení PO/PFO/FO dodávání dokumentů od PO/PFO/FO
Datová schránka se nastaví do speciálního režimu, kdy je možné doručovat komerční datové zprávy do dané datové schránky. Tato služba je na straně ISDS zpoplatněna.
- Zrušení PO/PFO/FO dodávání dokumentů od PO/PFO/FO
Zruší se doručování komerčních zpráv do datové schránky. Je možné pouze komunikovat s orgány veřejné moci.
Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace:
Osobně na příslušném pracovišti.
Na kterém úřadu můžete tuto situaci řešit:
Městský úřad Kojetín, Masarykovo náměstí 20, 75201 Kojetín
a jiná kontaktní místa veřejné správy (Czech POINT)
Kde, s kým a kdy můžete tuto životní situaci řešit:
-
pondělí, středa: 8:30 - 11:30, 12:30 - 17:00
úterý, čtvrtek: 8:30 - 11:30, 12:30 – 14:30
pátek: 8:30 - 11:30
-
Jana Filípková, DiS.
budova Masarykovo náměstí 20 -> patro 0 Přízemí -> dveře 9 -
Ing. Tereza Huťková
budova Masarykovo náměstí 20 -> patro 0 Přízemí -> dveře 9
-
Jana Filípková, DiS.
-
pondělí, středa: 8:30 - 11:30, 12:30 - 17:00
úterý, čtvrtek: 8:30 - 11:30, 12:30 – 14:30
pátek: 8:30 - 11:30
-
Michaela Daňková
budova Masarykovo náměstí 20 -> patro 1 -> dveře 101
-
Michaela Daňková
Jaké doklady a informace musíte mít s sebou:
Při jakémkoliv podání v souvislosti s ISDS musí žadatel předložit platný doklad totožnosti. Zastupuje-li žadatel jinou osobu, musí být touto osobou zplnomocněn na základě plné moci, která je sepsána za tímto účelem a je notářsky ověřená.
V případě, že je zřizována datová schránka pro právnickou osobu na žádost, je nutné navíc k žádosti doložit jmenovací dekret, usnesení valné hromady, či jakýkoliv jiný dokument, který určuje danou osobu jako jednatele či statutární orgán za danou právnickou osobu. I tento dokument musí být úředně ověřen. Všechny přiložené dokumenty k žádosti jsou konvertovány do elektronické podoby. Žádosti pak vždy spadají do správního řízení. Konverze je v těchto případech provedena zdarma.
Správní a jiné poplatky:
Činnosti v rámci informačního systému datových schránek jsou prováděny zdarma. Zpoplatněna je pouze konverze na žádost (30 Kč za stránku).
Lhůty pro vyřízení:
Vyřizuje se neodkladně, při větším počtu podání dle kapacitních možností pracoviště.
Podle kterého právního předpisu se postupuje:
- Zákon č. 300/2008 Sb., o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů.
Informace z jiných zdrojů:
- Veškeré informace k informačnímu systému datových schránek naleznete na www.datoveschranky.info
Za správnost návodu odpovídá - obecně: Odbor vnitřních věcí, školství a kultury
Za správnost návodu odpovídá pan / paní: Jana Filípková, DiS.
Návod je zpracován podle právního stavu ke dni: 1.1.2020
Datum poslední aktualizace: 18.8.2022